Udgivelser og baggrund

Molio Magasin

Molio Magasin er netop udkommet for anden gang. Her kan du læse interessante artikler om digitale trends i bygge- og anlægsbranchen og interviews med beslutningstagere, der deler ud af deres viden og deres erfaringer.

Hent magasinet

Molio Magasin 2020 indeholder:

  • Leder
    Christina Hvid, administrerende direktør i Molio
  • Byggeriet Digitale Barometer
  • Digitale ambitioner breder sig i branchen
    NCC, ATP Ejendomme, Arkitema
  • Digital Trend: Når kunstig intelligens hjælper kreative hjerner
  • Krisen der satte turbo på byggeriets digitalisering
    Grundfos, Henning Larsen, Sweco, NCC, Bygningsstyrelsen
  • Digital Trend: Digitale tvillinger til smartere bygningsdrift
  • Fælles standarder skaber bedre og billigere byggeri
    Sund & Bælt Holding A/S, Graphisoft Center Danmark, Rørbæk og Møller Arkitekter A/S
  • Digital Trend: Robotterne får endelig jord under neglene
  • Mere Innovation og færre standardløsninger
    HD Lab, Solar, Saint-Gobain
  • Digital Trend: VR hjælper med at minimere fejl
  • Tillid og harmonisering skal gå hånd i hånd
    DI Byg, Arkitektbedrifterne, Statsbygg, Building Information Foundation RTS, Gravicon Oy,
  • Digital Trend: buildingSMART vil bane vejen for nem udveksling af data
  • Circle House
    Lendager Gruop, Lejerbo,
  • Digital Trend: Fra producent til serviceleverandør
  • Bæredygtigt byggeri kan sætte skub i det digitale arbejde
    By & Havn, Rambøll, Teknologisk Institut.

Download magasinet på engelsk

Baggrund

Molio har fået udarbejdet en omfattende undersøgelse af digitaliseringen i byggeriet; Byggeriets Digitale Barometer. Barometeret giver et aktuelt billede af, hvad branchen selv opfatter som de største udfordringer, drivere og barrierer i forhold til den digitale transformation. Byggeriets Digitale Barometer er præsenteret i Molio Magasin og perspektiveret med en række digitale trends og interviewartikler med centrale aktører og beslutningstagere fra branchen.

Tidligere magasiner